Archiwizowanie dokumentów

Każdego dnia przychodząc do pracy widzisz sterty dokumentów, których na co dzień nie potrzebujesz, ale masz obowiązek ich archiwizacji.

Zajmują Twoją cenną przestrzeń, a co najważniejsze gromadzi się na nich tylko kurz. Dla wszystkich jest jasne, że posiadamy obowiązek archiwizacji dokumentów – wynika to z przepisów obowiązującego prawa. Dokumenty mogą być przechowywane na różnych nośnikach, ale w dalszym ciągu najbardziej popularna jest wersja papierowa. Przechowywanie dokumentów wymaga jednak sporo miejsca a także odpowiednich warunków aby zachować dokumentację w stanie nienaruszonym. W zależności od rodzaju dokumentu, mamy obowiązek przechowywać je przez określony czas.

Co musimy przechowywać?

Zgodnie z obowiązującym prawem polskim jesteśmy zobligowani przechowywać:

- dokumenty podatkowe

- dokumenty ZUS

- dokumentację pracowniczą.

Jak długo przechowywać dokumenty?

Obligatoryjny czas przechowywania dokumentów jest zależny od rodzaju dokumentacji. Dla przykładu, archiwizacja dokumentów podatkowych – związanych z księgowością - powinna być 5-letnia licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności.

Dokumenty związane z ZUS’em należy przechowywać przez okres 5 lat.

Jeżeli chodzi o dokumentację pracowniczą, to wymóg przechowywania dokumentów jest znacznie dłuższy, wynosi on 50 lat licząc od ostatniego roku przepracowanego przez danego pracownika.

Jak widać – dokumentów archiwalnych może się zgromadzić w czasie trwania działalności gospodarczej tyle, że zaczniemy szukać miejsca do ich przechowywania. Są dokumenty, których nie musisz mieć pod ręką, a prawo wymaga od Ciebie ich archiwizowania.

 

Co zrobić kiedy brakuje Ci miejsca?

To proste! Wynająć schowek- magazyn samoobsługowy, który zapewnia miejsce dostosowane do Twoich potrzeb. Wejdź na stronę www.schowek24.pl , wybierz boks, który się interesuje, następnie zarejestruj się, zapłać i korzystaj tak długo jak potrzebujesz. Ponadto wynajmując schowek do archiwizacji i przechowywania dokumentów zyskujesz dodatkową przestrzeń, w której możesz przechować inne przedmioty w zależności od potrzeb - od choinki biurowej po wolne biurko i prawie wszystko pomiędzy.